was successfully added to your cart.

Dlaczego potrzebne jest pozycjonowanie?

By 11 stycznia 2016 Pozycjonowanie No Comments

Wtajemniczenie się w to, czym jest umiejętne pozycjonowanie portali internetowych i jakie czerpie się z niego korzyści, będzie najłatwiejsze na przykładzie typowego internauty. Gdy poszukuje on w sieci informacji na temat jakichś produktów lub usług to głównie najzwyczajniej wpisuje on po prostu właściwe wyrazy w okienku wyszukiwarki i otrzymuje wygenerowane wyniki. Tyle, że stanowcza większość z nich ogranicza się do spojrzenia na dwie pierwsze strony, a aż siedmiu na dziesięciu wyłącznie do tej pierwszej. W rozpowszechnionym powiedzeniu, głoszącym, że kiedy nie jesteś w Google to nie ma Cię w ogóle jest krótko mówiąc sporo prawdy.

Z tego powodu też coraz większa część firm aktualnie nie szczędzi wysiłków, ażeby pojawić się w czołówce wyników wyszukiwania, wykorzystując usługi profesjonalnego pozycjonowania stron. Standardowo właściciel danej strony internetowej, chcąc zwiększyć jej widoczność ma do dyspozycji garść możliwości. Należą do nich typowa, płatna promocja w Google Adwords znana inaczej jako linki sponsorowane (PPC – Pay Per Click), gdzie efekty można zobaczyć omal natychmiast po założeniu stosownego konta oraz długofalowe pozycjonowanie organiczne (SEO), którego wyniki widoczne są nierzadko po kilku miesiącach. Jego nierozdzielnym ogniwem jest copywriting, opierający się na zamieszczaniu na promowanej stronie internetowej stosownych tekstów, mających walory zarówno dla odwiedzającego, jak i wyszukiwarki.

Niemalże konieczne jest w bieżącym okresie ponadto założenie i prowadzenie należytego konta w mediach społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter. Nie wolno dodatkowo zapominać o umieszczeniu strony w mapach Google, zwłaszcza, kiedy potencjalny klient danej firmy będzie poszukiwał konkretnych towarów, ewentualnie usług na własnym rynku regionalnym.

Nie jest aż ważne, na jaką postać profesjonalnego pozycjonowania decyduje się właściciel strony, bo zyski okazują się być nie do przeszacowania. Zegar odwiedzin zaczyna kręcić się o wiele szybciej, a zwiększenie liczby odwiedzin na wypozycjonowanej stronie internetowej firmy, to większa prawdopodobieństwo na pozyskanie potencjalnego klienta. Strategia do spotęgowania sprzedaży, a tym samym i profitów z prowadzonej działalności staje się łatwiejsza i szybsza.

Pozostaje ponadto materia kosztów. I tu wykorzystanie umiejętnego pozycjonowania witryn, niezależnie czy w kształcie odpłatnych linków czy ewentualnie choćby organicznego SEO, wydaje się na dzień dzisiejszy być bezkonkurencyjne w porównaniu z typowymi formami reklamy w mediach. Najtańsza reklama w prasie regionalnej to w obecnej chwili wartość rzędu kilkuset złotych, z kolei ta w rozgłośni radiowej czy w telewizji jest już znacznie droższa, bo dochodzi bodaj do wielu tysięcy złotych za sekundę przekazu. A dla coraz większej ilości Polaków to nie kto nie inny jak wyszukiwarka Google staje się pierwszoplanowym dostawcą informacji, niepowstrzymanie przejmując rynek pospolitych mediów.