Logo – Twój znak obecności na rynku

Logo zwany również logotyp to nie zwykły znak graficzny czy wizualny ozdobnik, ale przede wszystkim podstawowy element w systemie identyfikacji wizualnej każdej firmy. Będące jej unikatowym, wyróżniającym ją na tle wielu innych, symbolem, logo będzie zawsze punktem wyjścia dla każdej formy komunikacji między pomiędzy nią a klientem, niezależnie czy marketingowej czy wyłącznie czysto informacyjnej.

Jakie powinno być logo?

Dlatego też forma, paleta użytych barw i typograficzne elementy logo muszą być od początku starannie dobierane. Proste, przejrzyste i eleganckie, a zarazem zawierające najważniejsze aspekty działalności firmy lub marki – połączenie tych cech zawsze będzie wyznacznikiem tego, czy projektowanie logo zostało uwieńczone pełnym sukcesem.

Znak na całe lata

Dlatego też proces jego tworzenia musi nierzadko pochłonąć niemało czasu i twórczego wysiłku. Od ustalenia podstawowych idei i założeń, przez niejedną często burzę mózgów, aż do serii szkiców koncepcyjnych, z których jeden stanie się punktem wyjścia do finalnego projektu. Jednak poziom poniesionych nakładów i czasu powinny zwrócić się z nawiązką, bo rozpoznawalność danej firmy czy marki jest dziś właściwie warunkiem koniecznym jej istnienia na rynku.