Projektowanie graficzne – w trosce o atrakcyjny i spójny wizerunek

Profesjonalna identyfikacja wizualna to nie tylko odpowiednio zaprojektowane logo czy atrakcyjnie skomponowane wizytówki. Kreacja wizualnej strony tożsamości (i tym samym rozpoznawalności) danej firmy czy marki, poza oczywistymi wymogami takimi jak oryginalność czy wywoływanie u odbiorców pozytywnych skojarzeń, musi przede wszystkim kierować się wymogami spójności wszystkich elementów, które będzie obejmowała.

Materiały i gadżety promocyjne

Kluczem do jej zachowania pośród szeregu przedmiotów czy obiektów promujących firmę, będzie ich odpowiednie projektowanie graficzne. Projektowanie, które najpierw określi zbiór zasad obowiązujących przy tworzeniu wszelkiego rodzaju materiałów takich jak choćby firmowy papier, notesy, kalendarze, ofertowe teczki czy też ulotki i wizytówki właścicieli i pracowników. Projektowanie winno też objąć firmowe gadżety reklamowe jak np. długopisy czy breloki.

Harmonijny design jest kluczem

Do tego dochodzi szereg innych elementów służących zarówno budowaniu tożsamości, jak i promocji firmy. Niezależnie od tego, czy będą to zewnętrzne banery reklamowe stojące przy uczęszczanych często drogach lub zawieszone na siedzibie firmy, czy też firmowa odzież (np. koszulki), warto zawczasu zadbać o takie ich zaprojektowanie pod względem graficznym, aby harmonizowało z całokształtem zasad identyfikacji wizualnej obowiązującym, który został uprzednio wypracowany.