Ostatni kryzys sprawił, że firmy zaczęły przyglądać się każdej złotówce wydawanej na swoją promocję i poszukiwać najbardziej efektywnych form reklamy, także tej internetowej. Coraz więcej z nich zaczęło skłaniać się ku marketingowi w wyszukiwarkach internetowych, jako że promocja za jego pomocą gwarantuje najlepsze efekty w stosunku do poniesionych kosztów. Oto, co powinieneś wiedzieć, jeśli wydatki na projektowanie i tworzenie Twoich stron www mają przynieść oczekiwane rezultaty.

Co to jest i jak działa SEM?

Z definicji SEM (z ang. Search Engine Marketing) to cały zespół działań podejmowanych przez profesjonalistów na rzecz uzyskania przez serwis www możliwie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe wpisywane przez internautów. Jego główne cele to poprawa rankingu stron, zwiększenie ilości odwiedzających a co za tym idzie zainteresowania ofertą właścicieli serwisów www.

SEM = SEO + PPC

Metodykę działania SEM dobrze ilustruje równanie powyżej. Pierwszy składnik tej sumy to tzw. pozycjonowanie organiczne (z ang. Search Engine Optimization), czyli długofalowe działania zmierzające do osiągniecia przez stronę jak najlepszego rezultatu w wynikach wyszukiwania naturalnego. Drugi to promocja za pomocą linków sponsorowanych (z ang. Pay Per Click), będący formą płatnej reklamy serwisów www, jednak o tyle efektywniejszy od zwyczajowych ogłoszeń, że płaci się w niej za rzeczywiste dotarcie do odbiorcy.

Co zyskujesz inwestując w SEM?

Promocja za pomocą marketingu w wyszukiwarkach szybko uzyskała należne sobie uznanie zarówno rynkowych potentatów jak też niedużych podmiotów działających w miastach takich jak Łomża. Korzyści, jakie przynosi SEM jednym i drugim można streścić następująco.

Po pierwsze, udana promocja sprawia, że spośród stron internetowych wielu konkurencyjnych przedsiębiorstw, to Twoja oferta jest najlepiej widoczna, bo znajduje się na czele wyników wyszukiwania. W efekcie serwis www jest najlepszą reklamą firmy, emitowaną 24 godziny na dobę, przez 365 dni w roku.

Co więcej, promocja przez SEM sprawia, że z tym, co oferujesz docierasz do tych naprawdę zainteresowanych? Pozycjonowanie na odpowiednie słowa kluczowe sprawia, że Twój serwis www odwiedzają osoby, które naprawdę mogą być zainteresowane tym, co oferujesz.

Duży plus należy zapisać także tej formie reklamy także po stronie jej efektywności. Dowiedziono już wielokrotnie, że marketing w wyszukiwarkach internetowych gwarantuje właścicielom stron najlepszy współczynnik zwrotu poniesionych kosztów. Nawet, jeżeli inwestycja w SEM oznaczała często ponowne tworzenie i projektowanie serwisów www w celu ułatwienia ich pozycjonowania.