Pozycjonowanie organiczne SEO

Posiadasz już własną stronę internetową, ale nie przynosi Ci ona spodziewanych korzyści? Wielu właścicieli firm przekonuje się dziś, że poniesione na stworzenie swoich stron nakłady okazują się być niepotrzebnym wydatkiem, bo nie przyczyniły się do zwiększenia rozmachu ich działalności. Główną barierą ku temu okazuje się być niska pozycja ich stron w wynikach wyszukiwarek, bo jeżeli potencjalny partner czy klient jej tam nie znajdzie, to nie będzie wiedział, że taki podmiot w ogóle istnieje. W takiej sytuacji z pomocą przychodzi profesjonalne pozycjonowanie organiczne.

Co to jest i na czym polega SEO?

Z definicji pozycjonowanie organiczne (z ang. SEO – Search Engine Optimization) to zespół działań zmierzających do umieszczenia Twojego serwisu internetowego jak najwyżej w wynikach wyszukiwarek dla wybranych słów lub takich wyrażeń. Każdego dnia setki milionów użytkowników internetu poszukuje informacji na dany temat wpisując w oknie wyszukiwarki kilka słów bądź frazę. Zdecydowana większość ogranicza się tylko przebiegnięcia wzrokiem tylko dwóch pierwszych stron wyników. Jeżeli Twoja strona nie znajdzie się w czołówce rezultatów dla słów i wyrażeń kluczowych z prowadzoną przez Ciebie działalnością, to dobrą receptą na poprawę tej sytuacji będzie właśnie profesjonalnie wykonane SEO.

Pozycjonowanie organiczne bywa też często utożsamiane z optymalizacją stron pod kątem wyszukiwarek. I słusznie, bo nierzadko musi się ono zacząć od podstaw, czyli zmian w kodzie stron. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe, meta tagi i nagłówki sprawią, że algorytm wyszukiwarki uznaje witrynę za bardziej interesującą. Jednocześnie z przebudową struktury stron, dokonywana jest weryfikacja ich zawartości, w tym przede wszystkim opublikowanych na niej tekstów. Copywriter dostosowuje ich treść tak, aby były pożyteczne zarówno dla czytelników, jak i algorytmów internetowych wyszukiwarek.

Korzyści z pozycjonowania organicznego.

Samo SEO jest niczym innym, jak elementem szeroko rozumianego marketingu internetowego. Od promocji w postaci linków sponsorowanych odróżnia go fakt, że jest rozłożonym w czasie procesem, bo zwyczajowo działania te dają pełny efekt dopiero po trzech miesiącach od rozpoczęcia procesu optymalizacji. Co najważniejsze, rezultaty pozycjonowania organicznego są w pełni mierzalne, bo po osiągnięciu uprzednio założonych celów widać jak na dłoni, jak pozycja strony przekłada się zarówno na liczbę wyświetleń, jak i odwiedzin. Dlatego właśnie SEO wciąż uchodzi za najbardziej efektywną formę promocji stron z punktu widzenia stosunku poniesionych kosztów do otrzymanych korzyści.