Dlaczego ptrzebne są Media społecznościowe?

Jeżeli myślisz poważnie o wykorzystaniu internetu do swojej działalności, to szybko okaże się, że nawet najlepiej stworzona i promowana strona www firmy czy instytucji może dziś już nie wystarczać. Niezbędnym uzupełnieniem musi stać się dziś Twoja obecność na portalach społecznościowych (z ang. social media), a przede wszystkim tych dwóch największych, którymi obecnie są Facebook i Google+.

O potędze mediów społecznościowych mogą świadczyć zarówno ich spektakularne debiuty giełdowe jak i rosnące statystyki. Dzisiejsza baza użytkowników: Facebooka i Google+ to obecnie już po kilkaset milionów osób i w dodatku wciąż jeszcze się powiększa. Co ważniejsze, socjologowie donoszą, że spędzają oni tam z roku na rok coraz więcej czasu, co coraz częściej zastępuje im tradycyjne formy życia towarzyskiego. Trudno więc sobie wyobrazić lepszą i wygodniejszą przestrzeń do pokazania i promocji swojej oferty niż bycie tam, gdzie najczęściej są Twoi obecni i przyszli klienci oraz bezpośredni kontakt z nimi.

Korzyści płynące z internetowej społeczności

Tworząc z nami profesjonalny profil na Facebooku czy Google+ dużo łatwiej będzie Ci określić krąg odbiorców tego, co oferujesz. Nawiązując z nimi bezpośredni kontakt łatwiej będzie zaskarbić sobie ich wiarygodność, a odpowiednio przeprowadzona kampania promocyjna sprawi, że zyskasz sobie grono najwierniejszych obserwujących, którzy będą mogli polecać Twoje produkty czy usługi w gronie swoich osobistych znajomych. Takie osoby z czasem staną się Twoimi najlepszymi przedstawicielami wśród swoich internetowych kręgów znajomych.

Jednak należy pamiętać, że serwisy społecznościowe mają swoją specyfikę i działalność za ich pomocą nie powinna ograniczać się jedynie do prostego rozsyłania oferty. Takie działania mogą jedynie szybko zniechęcić do Ciebie potencjalnie zainteresowanych ofertą i szybko zostaniesz zignorowany. Dlatego prowadzenie firmowego profilu na Facebooku czy Google+ lepiej zostawić profesjonalistom. Pomożemy Ci określić co, dla kogo, jak i kiedy należy zaoferować żeby spotkało się to z pozytywnym odzewem użytkowników dwóch największych społecznościowych potęg. Wówczas szybko zdążysz przekonać się, że te narzędzia to potężny i stosunkowo tani środek do wzrostu zainteresowania tym, co masz do zaoferowania ich użytkownikom.