Stworzyłeś już serwis www i chciałbyś natychmiast rozreklamować go w internecie? A może twoja dotychczasowa strona nie przynosi spodziewanych efektów i chciałbyś jak najszybciej poprawić jej widoczność?
Zarówno w tych obu, jak i innych wypadkach dobrym rozwiązaniem wydaje się być pozycjonowanie za pomocą linków sponsorowanych (PPC – z ang. Pay Per Click).

Czym są linki sponsorowane?

Statystki donoszą, że z wyszukiwarki Google każdego dnia korzysta ponad 95 proc. internautów. W rezultatach wyszukiwania poza naturalnymi wynikami, zwykle na samej górze oraz po prawej stronie ukazują im się właśnie linki sponsorowane. Zasady tej formy reklamy są proste: dzięki narzędziu AdWords wyszukiwarka sama umieszcza linki do strony Twojej firmy, gdy internauta wpisze słowa kluczowe powiązane z branżą w której działasz. Za każde kliknięcie i wejście za ich pomocą na stronę firmy płacisz wyszukiwarce określoną stawkę (stąd właśnie określenie PPC).

Do tego dochodzą również opcjonalnie linki sponsorowane w postaci tzw. reklam displayowych. Są to reklamy graficzne w różnych formatach (np. banery) tyle, że pojawiają się jedynie w sieci reklamowej, a nie w wynikach wyszukiwania. Płatności za obie formy reklamy odbywają się początkowo za pomocą kuponów AdWords, następnie za każde kliknięcie klient płaci już sam.

Co daje pozycjonowanie poprzez linki sponsorowane?

Pierwszą z zalet tej formy reklamy jest jej szybkość. Ponieważ linki będą dobrze widoczne na pierwszej stronie rezultatów wyszukiwania, powinieneś niemal z godziny na godzinę od rozpoczęcia emisji odnotować wzrost liczby odwiedzających.

Do tego dochodzi precyzja. Ponieważ reklama przy użyciu PPC jest widoczna tylko po wpisaniu słów kluczowych, masz pewność, że każdy kto trafi na Twoją stronę nie będzie przypadkowym gościem, ale osobą którą może zainteresować to, co masz do zaoferowania.

Kolejną ważną cechą promocji za pomocą systemu Adwords jest pełna kontrola nad wydatkami i mierzalność efektów. W przeciwieństwie do przekazu tradycyjnych mediów, linki sponsorowane sprawiają, że dokładnie wiesz ile osób i w jakim czasie trafiło do Ciebie. Płacisz też za to, że naprawdę zobaczyli to, co masz do zaoferowania oraz dowiesz się czego szukali zanim znaleźli się na witrynie Twojej firmy.

Nie mniej ważna jest też elastyczność, bo obserwując pierwsze efekty możesz dostosować wyświetlanie reklam PPC aby zwiększyć ich skuteczność dla specyfiki Twojej działalności. Można zmienić układ słów kluczowych, powiązać wyświetlane linki z konkretnym miejscem, jeśli szczególnie zależy Ci na konkretnym rynku lokalnym, a nawet godziny wyświetlania. Za każdym razem ciągle masz świadomość za co tak naprawdę płacisz reklamodawcy.

Wszystko to sprawia, że linki sponsorowane stały się dziś formą promocji szczególnie polecaną dla tych którzy rozpoczynają propagowanie swojej działalności w internecie. Zwłaszcza nim zauważalne efekty da pozycjonowanie organiczne, które ze swej natury wymaga nieco czasu. Korzystając z PPC warto zwrócić uwagę, czy firma jest partnerem Google, bo taki status pozwala na tańsze kupowanie kuponów Adwords i w rezultacie obniżenie kosztów rozpoczęcia kampanii.